
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
Szabályos az Audihoz nyújtott magyar állami támogatás
Brüsszel, 2015. február 2., kedd (PAKS-PRESS) - Megfelel az uniós szabályozásnak az Audi győri autógyárának bővítéséhez nyújtott 133,3 millió eurós (41,5 milliárd forint) magyar állami támogatás - állapította meg részletes vizsgálata után az Európai Bizottság.
A brüsszeli testület hétfői közleményében tudatta, hogy az összesen 1,2 milliárd eurós beruházás a tervek szerint 2100 munkahelyet fog teremteni a hátrányos helyzetű nyugat-dunántúli régióban, és ezáltal jelentősen hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.
A bizottság értékelése szerint az állami támogatás feltétlenül szükséges volt ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben. - A projekt állami finanszírozásának a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását - közölte az Európai Bizottság.
Az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályok lehetővé teszik beruházási projektek támogatását, amennyiben azoknak a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását. Az elmúlt években az Európai Bizottság számos autóipari beruházási projektet vizsgált meg annak érdekében, hogy meggyőződjön róla, a támogatás valóban szükséges és arányos a beruházás megvalósítása szempontjából.
Európai Bizottság (EB) 2014 júliusában kezdeményezte a részletes vizsgálatot annak megállapítására, hogy a szabályoknak megfelelő-e a magyar állami támogatás, amelyet az Audi kap győri autógyárának bővítéséhez. A bizottság elsősorban arra volt kíváncsi, milyen hatással lesz a beruházás a régiós fejlődésre, illetve, hogy feltétlenül szükséges-e az állami támogatás ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben.
Az eljárás elindítását a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) már akkor is azzal magyarázta, hogy VW csoport Európában nagy piaci részesedéssel rendelkezik és a szabályok szerint ilyen esetekben a bizottság köteles eljárást indítani és versenypolitikai okokból részletesebb vizsgálatot folytat le. +++
(MTI) Fotó: Wikimedia Commons/Autoviva
Létezik-e
Brüsszelben a kettős mérce?
Ezek szerint létezik olyan projekt, amelyet ha a magyar állam támogat, az lehet szabályos is. Paks ügyében az egyik vizsgálat tárgya Brüsszelben éppen az, hogy az új blokkok építésében, van-e tiltott állami támogatás.
A magyar álláspont szerint nincs, de ha mégis találnának benne, kérdés, hogy létezik-e Brüsszelben a kettős mérce? Igaz, Paks II, egyelőre nem német érdekeltség, de a megvalósítás részeként, még akár lehet is.
Az kitétel, miszerint „A projekt állami finanszírozásának a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását” Paks II esetében szó szerint igaz lehet.
Vajon majd ez a mondat eszébe jut-e valakinek Brüsszelben, amikor Paks ügyében hoznak döntést, amikor kimondják: „tiltott állami támogatás”? +++