Szabályos az Audihoz nyújtott magyar állami támogatás
Legfrissebb

- Összefoglaló, 2021. december 2.

- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni

- Összefoglaló, 2021. december 1.

- Összefoglaló, 2021. november 30.

- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba

- Összefoglaló, 2021. november 29.

- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk

- Összefoglaló, 2021. november 26.

- A zöldebb Paksért

- Összefoglaló, 2021. november 25.

- Összefoglaló, 2021. november 24.

- Összefoglaló, 2021. november 23.

Atomenergia
Paks
Közélet
Kultúra
Sport

Szabályos az Audihoz nyújtott magyar állami támogatás

  nyomtatási kép

Brüsszel, 2015. február 2., kedd (PAKS-PRESS) - Megfelel az uniós szabályozásnak az Audi győri autógyárának bővítéséhez nyújtott 133,3 millió eurós (41,5 milliárd forint) magyar állami támogatás - állapította meg részletes vizsgálata után az Európai Bizottság.


A brüsszeli testület hétfői közleményében tudatta, hogy az összesen 1,2 milliárd eurós beruházás a tervek szerint 2100 munkahelyet fog teremteni a hátrányos helyzetű nyugat-dunántúli régióban, és ezáltal jelentősen hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.


A bizottság értékelése szerint az állami támogatás feltétlenül szükséges volt ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben. - A projekt állami finanszírozásának a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását - közölte az Európai Bizottság.


Az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályok lehetővé teszik beruházási projektek támogatását, amennyiben azoknak a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását. Az elmúlt években az Európai Bizottság számos autóipari beruházási projektet vizsgált meg annak érdekében, hogy meggyőződjön róla, a támogatás valóban szükséges és arányos a beruházás megvalósítása szempontjából.


Európai Bizottság (EB) 2014 júliusában kezdeményezte a részletes vizsgálatot annak megállapítására, hogy a szabályoknak megfelelő-e a magyar állami támogatás, amelyet az Audi kap győri autógyárának bővítéséhez. A bizottság elsősorban arra volt kíváncsi, milyen hatással lesz a beruházás a régiós fejlődésre, illetve, hogy feltétlenül szükséges-e az állami támogatás ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben.


Az eljárás elindítását a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) már akkor is azzal magyarázta, hogy VW csoport Európában nagy piaci részesedéssel rendelkezik és a szabályok szerint ilyen esetekben a bizottság köteles eljárást indítani és versenypolitikai okokból részletesebb vizsgálatot folytat le.  +++

(MTI) Fotó: Wikimedia Commons/Autoviva


Létezik-e Brüsszelben a kettős mérce?

Ezek szerint létezik olyan projekt, amelyet ha a magyar állam támogat, az lehet szabályos is. Paks ügyében az egyik vizsgálat tárgya Brüsszelben éppen az, hogy az új blokkok építésében, van-e tiltott állami támogatás.

A magyar álláspont szerint nincs, de ha mégis találnának benne, kérdés, hogy létezik-e Brüsszelben a kettős mérce? Igaz, Paks II, egyelőre nem német érdekeltség, de a megvalósítás részeként, még akár lehet is.

Az  kitétel, miszerint „A projekt állami finanszírozásának a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását” Paks II esetében szó szerint igaz lehet.

Vajon majd ez a mondat eszébe jut-e valakinek Brüsszelben, amikor Paks ügyében hoznak döntést, amikor kimondják: „tiltott állami támogatás”? +++