Paks II.: együttműködési megállapodás Szekszárddal
Legfrissebb

- Összefoglaló, 2021. december 2.

- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni

- Összefoglaló, 2021. december 1.

- Összefoglaló, 2021. november 30.

- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba

- Összefoglaló, 2021. november 29.

- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk

- Összefoglaló, 2021. november 26.

- A zöldebb Paksért

- Összefoglaló, 2021. november 25.

- Összefoglaló, 2021. november 24.

- Összefoglaló, 2021. november 23.

Atomenergia
Paks
Közélet
Kultúra
Sport

Paks II.: együttműködési megállapodás Szekszárddal

  nyomtatási kép

(PAKS-PRESS) Szekszárd, 2015. szeptember 22., kedd – Az atomerőmű kapacitásbővítési programjához kapcsolódó, a gazdaság, a kultúra, a sport, a turisztika, valamint a közösségi közlekedés - elektromos mobilitás területén kötött megállapodást ma Szekszárdon, Ács Rezső Szekszárd, és Süli János, Paks polgármestere. 


Az atomerőmű bővítésére való felkészülést szolgáló együttműködésnek része, hogy Szekszárd csatlakozott a paksi önkormányzat Protheus elnevezésű, elektromos mobilitási programjához is.

Süli János a mobilitási projektről az eseményt megelőző sajtótájékoztatón elmondta: a paksi önkormányzat 2014-ben indult programjához eddig tizennyolc térségbeli település csatlakozott. A 40-45 millió euró értékű projekthez az Európai Bizottság térségi környezetkímélő technológiákat támogató ELENA programjának és a hazai pályázati rendszer forrásaira számítanak.


Elmondta, hogy az elektromos közlekedés tervezéséhez a brüsszeli programtól egyelőre másfél millió eurós támogatást remélnek, a magyar forrásokból tíz elektromos üzemű autóbuszra pályáztak. Az autóbuszokra a napokban írják ki a közbeszerzési pályázatot, értékük együttesen 1,2-1,4 milliárd forint lehet - tette hozzá. Ismertetése szerint az elektromos járműveket nemcsak a közösségi közlekedésben használnák fel.


Az atomerőmű bővítése 2018-ban kezdődik, 2019-ben pedig jelentős számú munkaerőre lesz szükség. A tervek szerint ekkor már a térség minden településéről elektromos autóbuszokkal szállítanák a dolgozókat Paksra - mondta.

Megjegyezte: emellett olyan járműveket - például hulladékszállító gépkocsikat - is elektromos üzeművé alakítanának, amelyek jelenleg környezetszennyezőek és költségesek.

Süli János szerint az elektromos közlekedésre az atomerőmű által a "völgyidőszakban" - többnyire hajnalban - megtermelt energiát lehetne felhasználni, ami hozzájárulna Magyarország szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez is.

Úgy vélte: az elektromos közlekedés ezer megawattnyi energiát tudna felhasználni Magyarországon évente. (MTI/PAKS-PRESS)


Képünkön: Ács Rezső /b./ és Süli János sajtótájékoztatója a Babits Mihály Kulturális Központban.

(Paks-Press Fotó: Kiss G. Péter). +++