
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
Különleges kiállításnak ad otthont az MVM Székház
Budapest, 2016. június 9., csütörtök (PAKS-PRESS) – Szél Ágnes fotóművész és Botos Péter üvegszobrász közös kiállítása vár minden érdeklődőt Budapesten, az MVM Székházban.
Ozsvárt Dorina írja:
Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. júniusi kiállításán Szél Ágnes és Botos Péter alkotásai tekinthetők meg. A különleges és egyszeri kiállítás középpontjában a fény áll, mely a két művész munkásságában más-más módon talál egymásra. A FÉNY-képek / FÉNY-szobrok címet viselő kiállítást Barabás Lajos műgyűjtő nyitotta meg.
A megnyitón ezúttal nemcsak a székházban dolgozók, hanem Szél Ágnes és Botos Péter művész barátai is részt vettek. A rendezvényen egy kis állófogadás is várta a látogatókat, továbbá a kiállítás megtekintése közben beszélgetni is lehetett az alkotókkal.
A kiállítás két művész, egy FÉNY-szobrász és egy FÉNY-képész különleges egymásra találása, hiszen Szél Ágnes az üvegben rejtőző, szemmel alig látható fénytöréseket és villanásokat teszi érzékelhetővé, míg Botos Péter a képek tárgyául szolgáló alkotásokat készíti el, a tiszta optikai üveget letisztult geometriai formákká alakítva.
Szél Ágnes fotóművész építészként kezdte szakmai életét. Több mint harminc éve kezdett el épületeket, településeket, ipari témát, üveget és természetet fényképezni. Szakmai életében a fókusz a fényképezésre helyeződött, a FÉNY és a KÉP került élete központjába. Az évek során számos nagyszerű kiállítást és három saját könyvet is magáénak tudhat a művésznő, aki a következőket vallja magáról:
„Fénnyel képet alkotni, a látható téma mögött a láthatatlanul jelen levőt megmutatni, az értéket felismerni, közvetíteni, teremteni vált célommá és feladatommá. Képeimmel szépet, harmóniát, békét szeretnék adni.”
Botos Péter, Ferenczy Noémi-díjas üvegművész régebben is foglalkozott már üveggel, de az üveg és a geometria kapcsolata mintegy két évtizede érintette meg igazán. Egyre inkább arra törekszik, hogy néhány részből épüljenek fel szobrai és olyan egyszerű geometriai elemekből, mint kocka, hasáb, háromszög és gömbfelületek.
A szobrok alapanyaga különlegesen tiszta, színtelen és színes optikai üveg, ezért bármely fényre extrém módon reflektál. „Egy szobornak több száz látványképe keletkezik, csak a nézőnek kell körbe és fel-alá mozogni. Ezek között számos olyan látvány is van, melyek felnagyítva tökéletes mai képzőművészeti élményt is nyújtanak. Ebből születtek meg Szél Ágnes fotóművész makroképei is, melyek láthatók a kiállításon.” – fejtette ki az üvegművész.
Az egyik legfontosabb ezekben a szobrokban, hogy olyan tükröződések, vetülések is megjelennek, melyek már a „negyedik dimenziót“ sejtetik, hisz azok ott nem lehetnének. Az alkotások tervezésénél nemcsak a művészeti szempontok jelennek meg, hanem a technikai és optikai törvényszerűségeket is figyelembe kell venni.
Azonban Botos Péter hozzáteszi: „ezek persze másodlagosak egy szobornál, hiszen a legfontosabb, hogy mennyire sajátos az elkészült mű. Kérdés az, hogy mennyire érinti meg a kiállítást látogató lelkét, érzelmeit és gondolkodását. Talán érdemes megnézni és elmerülni ebben a varázslatos konkrét és egyszerre virtuális üvegvilágban.”
Az alkotások egy hónapon keresztül láthatók Budapesten, a Szentendrei úti MVM Székház aulájában, a Jedlik Ányos terem előtti Galériában. +++