
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
Mikor készül el a Paks-Kalocsa közötti Duna-híd?
Budapest, 2017. november 8., szerda (PAKS-PRESS) - A tervezési szerződést októberben megkötötték, a kivitelezés 2020 első negyedévében indulhat meg, és várhatóan 2022 első felére készül el – mondta el a paksi erőmű-beruházáshoz kapcsolódó, Paks és Kalocsa közötti Duna-híd előkészítéséről Aradszki András energiaügyi államtitkár, a parlamentben.
Napirend utáni felszólalásokban feltett kérdésre válaszolva az államtitkár azt válaszolta: a híd megvalósítása kiemelt jelentőségű beruházása a magyar útfejlesztési programnak. Font Sándor képviselő annak az aggodalmának adott hangot, a helyi ellenzék rontja a tervezett híd hitelét, legutóbb már az építkezés elmaradásáról "vizionáltak".
Emlékeztetett: 2015-ben a kormány arról határozott, hogy a paksi erőmű-beruházással összefüggésben költségvetési forrásából hidat épít a térségben, az átkelő nagyon fontos lenne a térségben élőknek. Mint rámutatott, ez az itt élők már régóta várták ezt a beruházást, mivel annak megvalósulása jelentősen erősíti a folyam bal és jobb partja közti gazdasági kapcsolatokat.
Az innenső oldalon élők számára lehetőséget nyújt, hogy bekapcsolódjanak a paksi bővítés és a majdani üzemeltetés munkálataiba, a túlpartiak számára pedig az Alföld mezőgazdasági feldolgozó üzemeit. Arra is kitért: ahhoz, hogy a terveknek megfelelően valóban elérjük, hogy az erőműbővítésben érintett beszállítók és kivitelezők 40 százaléka magyar legyen, akkor a térség minden gazdasági erejét latba kell vetnünk a Duna jobb és bal partján egyaránt.
Aradszki András energiaügyi államtitkár hangsúlyozta, hogy a tervezési szerződést októberben megkötötték, a kivitelezés 2020 első negyedévében indulhat meg, és várhatóan 2022 első felére készül el - ismertette. Hozzátette, a projekt lebonyolítása során jelentős teherszállítási kapacitás megjelenésére számítanak a térségben, amiért 12 útszakaszt újítanak föl Tolna és Bács megyében, összesen 153 kilométer hosszúságban. +++