
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
Közlekedési kérdőjelek
Paks, 2018. február 1., csütörtök (PAKS-PRESS) – A képviselők és külső bizottsági tagok a város Közlekedési Intézkedési Tervét és Paks Fenntartható Városi Mobilitási Tervét tekintették át a Városházán, ahol utolsó egyeztetésüket tartották a szakemberekkel. Február közepén, döntést hozhatnak.
Mint ismeretes, az önkormányzat a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.-t bízta meg a város közlekedési problémáinak felülvizsgálatával és azzal is, hogy megoldási javaslatokat tegyen az asztalra.
Hum Ferenc műszaki osztályvezető a konzultáció előtt újságíróknak elmondta, hogy az egyeztetések már hosszabb ideje tartanak, a lakosság véleményét többször is kérték, a megoldásokra tömeges mennyiségű javaslat érkezett.
- A közlekedési intézkedési- és a fenntartható mobilitási terv tárgyalásakor a szükséges beavatkozásokat beszéljük át, illetve megvalósítás lehetőségeiről beszélünk, itt nem kötelező javaslatok vannak, de amit a testület úgy ítél, az végrehajtjuk – mondta el.
Hozzátette, a megbénulást szeretnénk elkerülni, már most vannak csúcsforgalmi nehéz helyzetek, egyelőre azt is jó lenne elérni, hogy mindenki mutasson valamilyen közösségi együttérzést, de nehéz, amikor „négy ember jön a lakótelepről, négy autóval”.
Szele András, Közlekedéstudományi Intézet munkatársa ennél keményebben fogalmazott.
– Itt mindenki autóval közlekedik, rövidesen egy még "motorizáltabb" Paksot fogunk látni, aztán növekszik a forgalom, az ugrás olyan hirtelen jön majd, hogy azzal már nem lehet megbirkózni. Elkerülhetetlen, hogy drasztikus intézkedéseket kell hozni, ilyen lehet, a Dózsa György út "egyirányúsítása" illetve ezzel párhuzamos kiterelés, a hatos útra.
Arra a kérdésre, hogy találkoztak-e ilyen méretű gondokkal, a szakértő elmondta, korábban a 110
ezer lakossal bíró Kecskemét esetében fordult elő, amikor a Mercedes gyár
indult, „ott is a motorizációs megfulladás veszélye fenyegetett.”
Képünkön: Szele András, Közlekedéstudományi
Intézet munkatársa tájékoztatja a képviselőket és külső bizottsági tagokat, 2018. február 1-jén, a Városházán. Paks-Press Fotó: Kiss G. Péter. +++