A jövő közösségi mobilitásától nem válaszható el az atomenergia
Legfrissebb

- Összefoglaló, 2021. december 2.

- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni

- Összefoglaló, 2021. december 1.

- Összefoglaló, 2021. november 30.

- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba

- Összefoglaló, 2021. november 29.

- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk

- Összefoglaló, 2021. november 26.

- A zöldebb Paksért

- Összefoglaló, 2021. november 25.

- Összefoglaló, 2021. november 24.

- Összefoglaló, 2021. november 23.

Atomenergia
Paks
Közélet
Kultúra
Sport

A jövő közösségi mobilitásától nem válaszható el az atomenergia

  nyomtatási kép

 

Budapest, 2017. szeptember 17., vasárnap  (PAKS-PRESS) – A közösségi közlekedés, az e-mobilitás dinamikus fejlődése már Magyarországon is jelen van, ugyanakkor az elektromos közlekedés fenntartható energia-ellátásról egyelőre még kevés szó esik – jelentette ki Dr. Kovács Antal a tizenhatodik alkalommal megrendezett Európai Mobilitási Hét programsorozatának szombati megnyitóján, Budapesten.

 

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Csépke András, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, Dr. Kovács Antal, az MVM Paksi Atomerőmű kommunikációs igazgatója és Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója nyitotta meg az eseménysorozatot.

 

Mayer György, a Paks-Press budapesti tudósítója írja:

 

Magyarország legnagyobb zöldeseményét, Európai Mobilitási Hét programsorozatát Budapesten a „Tiszta, közösségi és intelligens mobilitás” jegyében, szeptember 16. és 22. között tizenhatodik alkalommal rendezik meg.

Színes programok várták az érdeklődőket, az Andrássy úton az autók helyét a gyalogosok, kerékpárosok vették át, valamint több mint 50 kiállító várja az érdeklődőket. A rendezvénysorozathoz kapcsolódóan ezen a hétvégén rendezik a Nemzeti Vágtát is, a Hősök terén.

 

Az idei téma, amely a közösségi mobilitási megoldásokat népszerűsíti, kiemeli a tisztább közlekedési módok előnyeit. A program keretében a lakosságot arra ösztönzik, hogy a városok határain belüli és azok közötti, illetve külvárosi közlekedésben egyaránt használják ki a közösségi mobilitás nyújtotta lehetőségeket.

 

A megnyitón, beszédében Dr. Kovács Antal úgy fogalmazott, hogyha a jövőben is hagyományos, vagyis fosszilis forrású áram termelésből tápláljuk a jövő közösségi és magánközlekedés – energiaigényét, akkor nem túl sokat teszünk a környezetünkért, sőt a hatékonyságot nézve, még az is elképzelhető, hogy nagyobb kárt teszünk a környezetünkben.  

 

„Kulcskérdés ezért, hogy azt a megnövekedett energiaigényt, amit az e-mobilitás eredményez, milyen forrásból leszünk képesek kielégíteni” – mondta Dr. Kovács Antal. Hozzátette, egyértelmű, hogy az atomenergia és a megújuló energiaforrások együtt tudják ezt biztosítani, és nagyon sajnálatos, hogy sokan megpróbálják ezt a két energiaforrást szembeállítani”.

 

Az atomerőmű kommunikációs igazgatója emlékeztetett arra is, hogy a januári hidegek idején, amíg szénerőművek lefagytak, az atomerőmű folyamatosan biztosította az ország ellátását. A Pakson termelt olcsó és károsanyag-kibocsátás nélkül termelt villamos energia, biztosítja a hazai termelés több mint 50 százalékát.  

 

A Mobilitási Hét célja, hogy a főváros lakossága is tegyen a fenntartható és zöldebb városért. Budapest hosszú évek óta aktív résztvevője Európa legnagyobb közlekedési-környezetvédelmi programsorozatának, amely a városi közlekedés ésszerűsítését és a környezetkímélő közlekedési alternatívák népszerűsítését célozza.

 

A magyarországi programsorozatból kiemelkedik a Mobilitási Hétvége, ahol a látogatók megismerkedhettek azokkal a közlekedési módokkal, amelyek versenyképes és környezetkímélő alternatívát kínálnak az autózással szemben.

 

- A cél, hogy minél többen megtalálják a számukra optimális, olcsó, gyors és „zöld” közlekedési lehetőségeket. Az idei rendezvénysorozathoz több mint kétszáz település csatlakozott – hangzott el a megnyitón.

 

A 2002-es bevezetése óta az Európai Mobilitási Héten népszerűsített intézkedések hatása Európában és világszerte egyaránt töretlenül növekszik. 2016-ban a kampány rekordszámú, 2 427 várost érintett 51 különböző országban.

 

A hét során a résztvevők saját programokat szerveztek. Közölték, hogy városoknak valamivel több, mint a fele tartós intézkedéseket vezetett be, elsősorban a mobilitás-menedzsment, a hozzáférhetőség és az új, vagy felújított kerékpáros infrastruktúra terén. 2016-ban 953 városban rendezték meg az Autómentes Napot.

 

A rendezvénysorozat keretében az európai önkormányzatok fokozott erőfeszítést tesznek a fenntartható közlekedési megoldások bevezetésére és népszerűsítésére, arra ösztönözve a lakosságot, hogy próbálják ki a gépkocsihasználat alternatíváit. +++