
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
Megváltozhat az elkerülő út tervezett nyomvonala
(PAKS-PRESS) Paks, 2019. február 19., kedd – Olyan új nyomvonalat jelölt ki az önkormányzat és a várostervezői csoport, amely a legkevesebb érdeksérelemmel jár, a városlakóknak is kedvező lehet, mondta Szabó Péter polgármester azon a lakossági fórumon, amelyet kedden tartottak a Polgármesteri Hivatalban.
A tervezett tehermentesítő út nyomvonalának módosítása volt napirenden, azt követően, hogy érintett telektulajdonosok csoportjának erre igénye volt. A korábban elfogadott nyomvonal közvetlen a vácikai lakóterület-fejlesztéstől nyugati irányba, azzal határosan, a szükséges védőtávolság betartásával haladt. Ez nemtetszésbe ütközött az érintett telek-tulajdonosok körében, ezért az útvonalat távolabbra vitték a tervezők, ezt mutatták be a lakossági fórumon.
Horváth András főépítész azt mondta, a sokakat érintő tervezés során be kell látni, hogy a tervmódosítások konszenzust alakíthatnak ki, a település-tervezők az egész város érdekeit is képviselik. A magánérdekek azonban mégis előtérbe kerülhetnek, mert a későbbiekben aránytalan terhet jelentett volna a nyomvonal, telkek közelségéből adódó konfliktus.
A lakosság elé terjesztett változat szerint az elkerülő útvonal a Fehérvári utat köti majd össze az új, déli iparterületekkel. Az újragondolt változat lényegében az Ürgemezőtől a Kölesdi útig terjedő szakasz, a váckai lakóterülethez kapcsolódó rész. Az úthoz 50-50 méteres védősávot alakítanak ki, ez biztosítékot jelent a káros hatások kiszűrésére. - Később, az építés - a telkek egy rövid részében -, engedély-köteles lesz, de változhat is az adottságok függvényében – hangzott el.
Az új tervezet a korábbiaktól délnyugatra, 200 méterrel húzza el a nyomvonalat, bár a korábbi elképzelés sem okozott volna különösebben ártalmas hatásokat – mondták el a fórumon. A zártkerti telkek egy része megmarad és amennyiben konszenzus lesz, megkezdődnek a kisajátítási tervek.
Az egész város lakosságának az érdeke, hogy a város belső útvonalait érintő forgalom jelentősen csökkenjen, ezért kérték a résztvevőket, hogy erre is legyenek tekintettel, állapodjanak meg és a mérnökök megkezdhessék a tényleges úttervezést. +++