
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
Magyar diákcsapatok az Eco-marathonon
Mayer György írja:
A június 30. és július 3. között megtartandó Make the Future fesztivál számos pazar ötletet és lehetséges megoldást vonultat fel a modern világ aktuális energetikai kihívásaival kapcsolatban. Az idei üzemanyag-hatékonysági versenyre 28 országból 229 diákcsapat, köztük öt egyetemi és egy középiskolás magyar csapat kapott meghívást.
A Shell Eco-marathon harminc éve inspirálja a fiatalokat szerte a világban, hogy energia-hatékony járműveket tervezzenek és építsenek. A verseny célja, hogy a meghívott diákcsapatok olyan járműveket álmodjanak meg és építsenek, amelyek egy liter üzemanyaggal a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni.
Erre vállalkozik az a hat magyar diákcsapat is, akik a verseny történetében rendhagyó módon 2016-ban Londonban teszik próbára saját tervezésű járműveiket. Idén először a Debreceni Tudományegyetem különítménye is megméretteti magát elektromos prototípus autójával. Szintén első alkalommal indul városi koncepció kategóriában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Paradicsom csapata, akik nevezésükkel az elektromos hajtást szeretnék népszerűsíteni.
Nem úgy a BME másik csapata, a GSZK Shark Team, akik a tavalyi első versenyük után ismét dízel hajtású járművel indulnak a prototípus kategóriában. Szintén a második verseny elé néznek a Szegedi Tudományegyetem diákjai, akik ez alkalommal is elektromos és prototípus járművel indulnak.
A győri Széchenyi Egyetem SZEnergy csapata - akik a legtapasztaltabb magyar csapatként kilencedik alkalommal vesznek részt a versenyen - jelentősen átalakították elektromos városi koncepció autójukat az idei megmérettetésre.
Egyetlen magyar középiskolás indulóként a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai is bemutatkoznak a többi diákcsapat előtt, akik nem csak teljes Európát, de számos más, a kontinensen kívüli országot is képviselnek majd a megmérettetésen.
Az első, 1985-ben rendezett európai versenyen a győztes 680 kilométert tett meg egy liter benzinnel. Ma a versenyzők már más eszközöket is alkalmaznak, kezdve a 3D-s nyomtatástól, egészen az alternatív energiák üzemanyagként való felhasználásáig. A rekord jelenleg 3 771 kilométer egyetlen liter benzinnel, ami a London-Róma távolság megtételét jelenti oda-vissza.
A Shell Eco-marathon verseny során a diákok saját tervezésű és építésű járműveket tesztelnek. A megmérettetés célja, hogy tudományos és mérnöki pálya választására inspirálja a fiatalokat.
A verseny innovatív, problémamegoldó és kreatív gondolkodást, valamint együttműködést igényel, így a résztvevők személyesen megtapasztalt élményeken keresztül tehetnek szert értékes képességekre és tudásra a jármű megalkotásához és működtetéséhez szükséges műszaki és dizájn területeken.
2016-ban első alkalommal Londonban szervezi a Shell a versenyt, közelebb hozva azt a nézőkhöz, hiszen utcai pályán versenyeznek. +++