
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
A TVEL legyártja paksi fűtőelemeket
Paks II - TVEL: a Roszatom vállalata le tudja gyártani a paksi fűtőanyagot
(PAKS-PRESS) Moszkva, 2019. november 20., szerda - A Roszatom nukleáris üzemanyaggyártó vállalatának, a TVEL cégnek mindkét üzeme képes a majdani Paks II. Atomerőmű számára is üzemanyagot gyártani - mondta Alekszandr Ugrjumov, a TVEL kutatás-fejlesztésért felelős alelnöke újságíróknak Moszkvában.
Hozzátette: az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. (Paks I.) innovációja nyomán kifejezetten új típusú, a 15 hónapos üzemanyagciklusra továbbfejlesztett üzemanyagkazettáinak tesztelése már tart.
Az idén készült el az új típusú üzemanyagköteg teljes-értékű modellje, amelyet a finnországi Loviisai Atomerőműben tesztelnek. Az új típusú üzemanyag kazettákat a Paksi Atomerőműben és a Loviisai Atomerőműben is használni fogják. Ezek mellett a szlovákiai mohi, illetve a cseh Dukovany atomerőmű számára is készült az üzemanyag ciklusoptimalizálását célzó program - tette hozzá.
Az alelnök elmondta: az új üzemanyag használatával megnő a reaktor teljesítménye, csökken az önköltség, így hatékonyabbá válik a termelés.
Az új típusú üzemanyag kifejlesztése átlagosan két évet vesz igénybe annak függvényében, hogy a megrendelő, illetve annak tudományos intézménye mely munkafázisokat tudja elvégezni.
A kis- és közepes teljesítményű reaktorokról szólva az alelnök elmondta, hogy a vállalat jelentős tapasztalattal rendelkezik, hiszen egyebek közt az atomjégtörők számára is gyárt üzemanyagot, és az 5-100 megawattos villamosteljesítmény-tartományba eső reaktorok számára is képes üzemanyagot fejleszteni.
Elmondta, jelenleg az úgynevezett balesetálló (toleráns) üzemanyagot tesztelik. Olyan bevonatot fejlesztenek, amely a cirkónium ötvözetből készült üzemanyag pálcákat még ellenállóbbakká teszi egy esetleges rendkívüli helyzet esetén. Azt tervezik, hogy az ilyen bevonattal ellátott új üzemanyag kazettákat a VVER-1000-es reaktorokkal működő rosztovi atomerőműben próbálják ki jövőre.
A TVEL úgy számol, hogy 2050-re a nukleáris üzemanyaggyártás világpiacának 30 százalékát fedik le, ez jelenleg 17 százalék - mondta Alekszandr Ugrjumov alelnök. (mti)
Képünkön: Az üzemanyag-kazettákat gyártó cég, a TVEL bemutatóterme.
Paks-Press Fotó: Kiss G. Péter. +++