
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
Megvan a Paks-Kalocsa híd tervezője
Paks, 2017. szeptember 22., péntek (PAKS-PRESS) – A KALOCSA HÍD 2017 Konzorciumot alkotó CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., valamint az UTIBER Közúti Beruházó Kft., mint három konzorciumi tag együtt 568 millió forint + Áfa összegért végezheti el a Kalocsa-Paks Duna-híd tervezését és engedélyeztetését – közölte a Közbeszerzési Értesítő 2017. szeptember 19-i száma.
A másik két ajánlattevő árban nem sokkal maradt el a nyertes konzorcium mögött, ezek a cégek 570, illetve 573 millió forintért vállalták volna ezt a feladatot – írja a kalohirek portál.
Egy ekkora összegű tervezésnél kettő, illetve ötmillió forint különbség elenyésző, így az ajánlatok értékelésénél, az adható pontszámok között mások mellett a hídszerkezeti- és geotechnikai tervezési szakterületen szerzett minimum 3 év tervezői gyakorlat feletti évek is sokat számítottak.
Mint emlékezetes, a Kormány 2015 júniusában hozott határozatot, hogy a dunaföldvári és a szekszárdi Duna-hidak között egy harmadik Paks-Kalocsa között épüljön meg. Ennek előkészítésére, a tervezői munkákra a központi költségvetésből 870 millió forintot különítettek el.
A csak harmadszorra sikeres pályázati eljárás következtében eddig legalább egy éves csúszás van.
A hidat építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által közzétett adatok szerint a tervezőnek el kell készíteni az új Duna-hidat tartalmazó 512-es számú főút Kalocsa-M6 autópálya közötti szakaszára és a ma Paksot Gerjennel összekötő földút nyomvonalára tervezett szilárd burkolatú közútra vonatkozó környezetvédelmi hatástanulmányt is.
Ezt követi az építési engedélyezési terv és a kivitelezői ajánlatadásra alkalmas, úgynevezett tender terv elkészítése, de meg kell szereznie a környezetvédelmi és építési engedélyeket is.
Ezek a feladatok a nyertes pályázójával aláírt tervezői szerződés szerint 23 hónap alatt valósulnak meg. Az új Duna-hídon átvezetett 512-es számú főút Kalocsa-M6 autópálya közötti szakaszára kiírt tervezési tender szerint a híd „A” teherbírású mederhíd.
A hídszerkezet becsült hossza 1060 méter, a támaszok száma 12. A legnagyobb nyílás 220 méter, a legkisebb hajózási szélesség 180 méter. Az út műszaki jellemzője, hogy 2X1 sávos, 11 kilométer új, plusz 1,6 kilométer felújított része van, a forgalmi sávok szélessége 3,5 méter.
A kivitelezésre is közbeszerzést kell lefolytatni. A győztes ajánlattevőnek várhatóan 26 hónap áll rendelkezésére, hogy megépítse az új Duna-hidat. +++