
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Összefoglaló, 2021. november 30.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Összefoglaló, 2021. november 29.
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Összefoglaló, 2021. november 26.
- Összefoglaló, 2021. november 25.
- Összefoglaló, 2021. november 24.
- Összefoglaló, 2021. november 23.
- Kétszáz csomagot küldenek a gyermekotthonokba
- Süli János: hamis állítás, hogy a lakosságot eladósítjuk
- Parkolók a Szentháromság téren
- Szabó Péter: a több ezer éves helyszín Paks büszkesége
- Összefoglaló, 2021. december 2.
- A Paksi Deák Ferenc Egyesület is a városért kíván dolgozni
- Összefoglaló, 2021. december 1.
- Csengey hívja, várja a paksiakat
- Nemzetközi Fúvós Napok fesztivál
- A paksiak visszakapták a mozit
- Már csak a nyitásra várnak a Csengey Kulturális Központban
- Pupp Réka ötödik cselgáncsban
- Pupp Réka: ez életem egyik legjobb éve
A jövőben elektromos autókkal közlekedünk
(PAKS-PRESS) Paks, 2014. május 5., hétfő - A Magyar Szolár Szövetség elnöke, Glattfelder Béla (Fidesz-KDNP) európai parlamenti képviselő, ma Pakson bemutatta saját gépkocsiját: sajtótájékoztatót tartott az „Elektromobilitás – villamosenergia-alapú, CO2-mentes közlekedés” címmel. Jó oka volt rá: népszerűsíteni az elektromos autókat, mert ez lesz a jövő gépkocsija.
Glattfelder Béla szavai szerint elkészült az a technológia, amely lehetővé teszi az elektromos autók elterjedését, ma már az autógyárak tömegesen gyártják ezeket a gépjárműveket. A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség prognózisa szerint 2050-re az elektromosan is tölthető autók száma meghaladja a most eladott mennyiséget, tehát robbanás-szerű kereslet-növekedéssel kell számolni. Jó hatással lesz a környezetre, kisebb lesz a légszennyezettség, de erre készülni is kell, mert az elektromos energiát elő is kell állítani. Ez lehetséges a nukleáris energiával és a megújulókkal.
- Magyarországon mind a kettőre lehetőség és szükség van - folytatta Glattfelder Béla. Az atomerőmű bővítése ma hazánkban jelentős támogatást élvez, de nélküle a megújulókkal nem tudnánk annyi energiát termelni, amely például a változó autóipari energiaigényeket is képes lenne kielégíteni. Az elektromos igények szempontjából előnyös például az autók töltésére az atomerőmű által termelt éjszakai energia. A nyugati tapasztalok szerint az emberek ilyenkor töltenek, de nap nem süt, tehát a megújulók ilyenkor nem segítenek.
Glattfelder Béla elmondta, hogy az ő autóját hozta el, ide a sajtótájékoztatóra. Ez egy Toyota, hibrid, benzin és elektromotor van benne, éjszakai áramról tölt, ami olcsóbb, átlagfogyasztása 1,3 liter benzin száz kilométeren, mert 70 - 30 százalék az áram-benzin arány. Ezt az autót ma már Magyarországon megvásárolhatja bármikor bárki, akinek van 37 ezer eurója. Az autóval 28 kilométert lehet megtenni elektromossággal, ezt el lehet érni saját töltéssel, amikor a fékezési energiát átalakítja az autó elektromos energiává, vagy hálózati töltéssel. A 28 kilométer pedig a napi használatra jellemző érték, így az energia - fogyasztás minimális költséggel jár.
A teljes feltöltés más autóknál akár 150 kilométer is lehet, de egyre jobban kellenek a töltőoszlopok, szerencsére, egyre több van ilyen hazánkban is.
Glattfelder Béla azt mondta, útban Baranyába állt meg Pakson, már csak azért is, mert ma közmeghallgatás van Pakson, itt az ellenzők is tudják, hogy mire kell a magyar áramtermelés és biztonság. - Ehhez összetett energiamixre van szükség, az atomenergia például az autózás jövőképéhez is nélkülözhetetlen lesz, tette hozzá.
Képünkön: MVM Paksi Atomerőmű Zrt. főépülete előtt az atomerőmű áramáról tölt Glattfelder Béla.
Fotó: Kiss G. Péter/PAKS-PRESS +++